KIZILAY İÇEÇEK ETİK, UYUMLULUK ve BİLGİLENDİRME POLİTİKASI
1. Amaç
Çalışanlarımızın, tedarikçilerimizin ve iş ortaklarımızın iş yapma süreçlerinde ve tüm operasyonlarında, Kızılay İçecek’in etik anlayışını bir çerçeve altında birleştirerek iş etiğine uyumluluğu sağlamak amaçlanmaktadır.
2. Kapsam
Kızılay İçecek Etik, Uyumluluk ve Bilgilendirme Politikası’na tüm çalışanlarımızdan, iş ortaklarımızdan, iştiraklerimizden ve değer zincirimizden tam uyum sağlanması beklenmektedir. Etik, Uyumluluk ve Bilgilendirme Politikası, Kızılay İçecek’in tüm politikaları ile ayrılmaz bir bütün teşkil eder.
3. Genel İlkelerimiz:
3.1. Dürüstlük ve Şeffaflık (Saydamlık) İlkemiz:
Tüm iş süreçlerimizde ve iş ilişkilerimizde doğruluk, dürüstlük ve güvenilirlik ön planda tutulmaktadır. İş süreçlerimizle ilgili kamuoyuna şeffaf, tarafsız ve doğru bilgi vermek Kızılay İçecek çalışanlarının asli görevidir. Çalışanlarımız, kurdukları her türlü iletişim ve gerçekleştirecekleri faaliyette dürüstlük ilkemizi gözetmelidirler. İş Etiği anlayışına uygun hareket etmeli, Kızılay İçecek’e olumsuz etki oluşturacak tutum ve davranışlardan kaçınmalıdırlar. Müşterilerine, tedarikçilerine ve toplumun her kesimine dürüstlük ilkesine uygun bir şekilde yaklaşmalı, hizmetlerini etik anlayışımız çerçevesinde yerine getirmelidirler.
3.2. Çalışan İlişkilerimiz:
Çalışanlarımıza her zaman tam destek vermeyi hedefleyen Kızılay İçecek, çalışanlarına saygılıdır. Şirketimizi bir adım öteye taşıyacak çalışanlara yer verir ve insan haklarını gözetiriz. Kızılay İçecek bünyesinde liyakate dayalı, ayrımcılıktan uzak ve fırsat eşitliğine önem veren işe alım stratejileri uygulanır. Çalışanlara yetkinliklerine ve uzmanlıklarına uygun, isteklerini ve beklentilerini karşılayan görevler verilir. Adil, rekabetçi ve ayrımcılık gözetmeyen ücret politikaları yürütülür. Çalışanlarımızın gelişimi için çeşitli eğitimler, çalıştaylar ve konferanslar düzenleriz. Çalışanlar arası iletişimin sağlıklı ve şeffaf olmasını teşvik ederiz. Çalışanlarımıza temiz, güvenli ve sağlıklı bir işbirliği ortamı hazırlarız. Şirketimiz bünyesinde hiçbir psikolojik veya fiziksel şiddete ve baskıya (mobbing) tolerans göstermeyiz. Çalışan fikirlerine önem verir, değerlendirir, uygulamaya gayret ederiz. Çalışanlarımızın istek ve sorularını yanıtsız bırakmaz, yerine getirmek için çaba gösteririz. Şirket içerisinde çalışan motivasyonunu düşürecek unsurları bertaraf eder, oluşabilecek olumsuzluklara karşı tedbirler alırız.
3.3. Adil Rekabet Anlayışımız ve Toplumsal Faydayı Gözetme İlkemiz:
Kızılay İçecek bünyesinde yürütülen faaliyetlerin tamamı iş etiği anlayışına uygun bir şekilde yürütülür. Haksız rekabete yol açacak tutum ve davranışlardan kaçınılır. Tüm çalışanlarımız, şirketimizin çıkarları için çalışırken toplumsal faydayı gözetir ve çevreye saygılı bir iş anlayışı yürütür.
3.4. Kaynakların Etkili Kullanımı ve Kara Para Aklanması ile Mücadele İlkemiz:
Şirketimizin kaynaklarının en verimli şekilde kullanılması, çalışanlarımızın sorumluluğudur. Şirketimize ait maddi, manevi ve teknolojik kaynakların verimli ve değer zincirimize hizmet etmeye yönelik kullanılması esastır. Şirketin kaynakları şahsi çıkar için kullanılamaz. Bu hususta ulusal ve uluslararası yükümlülüklere uyumlu bir şekilde yolsuzluk, kara para aklama vb. suçlarla yasalar çerçevesinde mücadele edilir ve önlemler alınır. Yolsuzluk ve kara para aklama gibi herhangi bir suçun tespit edilmesi halinde şirket etik kuruluna veya yönetime doğrudan bildirilmelidir.
3.5. Yetenek Yönetimi ve Gelişim Sürekliliği İlkesi:
Çalışanlarımız, kişiler yetkinliklerini düzenli olarak geliştirmeye ve iyileştirmeye odaklanır. Bu konuda şirketimizden destek alır ve talep eder. Çalışanlar yeteneklerine göre iş süreçlerine yönlendirilir. Çalışan yeteneklerinin gelişimine destek verilmesi Kızılay İçecek’in sorumluluğundadır. Ek olarak; şirketimizin gelişimi ve geleceğe hazırlanması için ilgili mevzuatların, yükümlülük ve standartların şirket içi ilgili departmanlar tarafından takibi beklenmektir. Çalışanlar, şirketin gelişimine katkı sağlayacak fikirlerini ivedilikle beyan etmelidirler.
3.6. Etik Davranış, Gizli Bilgiler ve Sır Saklama İlkesi:
Çalışanlarımızdan şirket içi sırların korunması beklenir. Müşterilere, tedarikçilere ve çalışanlara ait kişisel bilgiler veya kurumsal sırlar kurum içerisinden sızdırılamaz. Şirkete ait sırlar ve gizli tutulan bilgiler şahsi menfaatler veya üçüncü tarafların çıkarları için kullanılamaz.
Kızılay İçecek A.Ş ‘ye ait fikri mülkiyet hakları ve her türlü yeniliğin yanı sıra; personelin yazdığı, bulduğu, geliştirdiği veya uygulamaya aldığı veri tabanı, basılı iletişim malzemeleri, iş süreçleri, reklam, ürün ambalajı ve etiketler ile iş planları (pazarlama, ürün, teknik) iş stratejileri, stratejik ortaklıklar ve ortaklara ilişkin bilgiler, mali bilgiler, personel özlük bilgileri, müşteri listeleri, fiyat, ürün tasarımları, yöntem bilgisi (know-how), şartnameler, potansiyel ve gerçek müşterilerin kimlik bilgileri, tedarikçilere ilişkin bilgiler ve benzeri her türlü yazılı, grafik veya makinede okunabilir bilgileri içerir.
Şirketimize ait gizli bilgiler, yargı kararları ve mevzuat gereğince ifşası zorunlu olmadıkça üçüncü kişilere açıklanamaz. Gizli bilgiler değiştirilmemeli, kopyalanmamalı ve tahrip edilmemelidir. Bilgilerin dikkatli tutulması, saklanması ve açığa çıkmaması için gerekli önlemler alınır. Bilgiler üzerindeki değişiklikler, tarihçesi ile birlikte kayıt altına alınır. Gizli belge ve bilgiler kurum dışına çıkarılmamalıdır. Kurum dışına çıkarılması gereken zorunlu durumlarda bilginin sorumlusu ve ilgili üst birimin en üst yöneticisinin (Genel Müdür/Koordinatör) onayı alınmalıdır. Şirket bilgi sistemlerine erişim için kullanılan şifreler, kullanıcı kodları, yetkileri ve benzeri tanımlayıcı bilgiler gizli tutulmalı, yetkili kullanıcılar dışında kimseye açıklanmamalıdır. Şirket gizli bilgileri yemek salonları, kafeterya, asansör, servis arabaları vb. umumi yerlerde konuşulmamalıdır. Üçüncü kişi ve/veya kuruluşlarla, şirket menfaati gereği bilgi paylaşılması söz konusu olursa, bu kişi veya kuruluşların paylaşılan bilgilerin güvenliği ve korunması ile ilgili sorumluluklarının anlaşılmasını garanti etmek amacıyla öncelikle bilgi paylaşımına yönelik olarak gizlilik anlaşması imzalanır veya karşı taraftan yazılı gizlilik taahhüdü alınır. Bu uygulamalarda İnsan Kaynakları ve/veya Genel Müdürlük birimlerinden destek alınması esastır. Bütün resmi açıklamalar, şirketin
belirlediği birimler aracılığı ile yatırımcılara, ortaklara ve kamuoyuna eşitlik doğrultusunda, eksiksiz, eş zamanlı ve anlaşılabilir biçimde duyurulmalıdır. Kişi veya kurumlarla ilgili asılsız beyan ve/veya dedikodu yapılamaz. Şirket politikasını yansıtan ve kişiye özel olan personele ait ücret, yan hak vb. özlük bilgileri gizlidir ve yetkililer dışında kimseye açıklanmamalıdır. Çalışana ait bilgiler, kişiye özel olarak gönderilir. Çalışanlar bu bilgileri başkalarına açıklayamaz ve veya bilgilerin açıklanması için diğer çalışanlara baskıda bulunamaz. Gizli olduğu yazılı olarak belirtilmese dahi, tanımda belirtilen nitelikteki her türlü bilgi ve belgenin gizliliğinin korunması gerekmekte olup çalışanlarımızın bu sorumluluğu, Kızılay İçecek A.Ş’ de çalıştıkları süre boyunca ve işten ayrılmaları halinde devam eder.
Bu ilkeye aykırı bir durumun tespiti halinde ilgili birimleri bilgilendirmek tüm çalışanların sorumluluğudur.
3.7. Çocuk İşçi ve Zorla Çalıştırma İlkemiz:
Kızılay İçecek bünyesinde, Çocuk işçi çalıştırılmaması konusunda İş Kanunu’na ve Türkiye Cumhuriyeti’nin tarafı olduğu Uluslararası Çalışma Örgütü (ILO) anlaşmaları dahil olmak üzere yasaların ve mevzuatların belirttiği yaş kriterlerinin dışındaki herhangi bir çocuk veya kişi çalıştırılmaz. İşten ayrılmak isteyen bir çalışana, çalışmaya devam etmesi için fiziksel veya psikolojik hiçbir baskı uygulanmaz. Tedarikçilerinden ve iş ortaklarından da çocuk işçi çalıştırma ve zorla çalıştırma tutumlarından uzak durmalarını beklenir. Çocuk İşçi ve Zorla Çalıştırma İlkemize aykırı hareket eden tedarikçiler ile ilişkimiz derhal kesilir ve hizmet alınmaz. Aynı şekilde çocuk işçi çalıştıran veya zorla çalıştırma gibi olumsuz tutumlar sergileyen kurumsal müşterilerimize hizmet verilmez. Bu hususta gerekli kontrol, takip ve denetimler öncelikli olarak İnsan Kaynakları’nın ardından Yönetim Kurulu’nun sorumluluğundadır.
3.8. Çıkar Çatışması ile Mücadele İlkemiz:
3.8.1. Kendisi ve Yakınları Lehine İşlem Yapmama:
Kızılay İçecek şirketinde eş ve üçüncü derece dahil akrabalık ilişkisi olan (kayın akrabalar dahil) çalışanların aynı organizasyonda birbirleri ile raporlama bağı içinde olmamaları veya karar alma mekanizmaları içinde birlikte yer almamaları esastır. İşe alım süreçlerinde karar verme durumunda olan yöneticiler ve insan kaynakları işe alım yetkilileri, iş başvurunda bulunmuş bir adayla eş ve üçüncü derece dahil akrabalık ilişkisi içinde olması durumunda çıkar çatışmasını giderecek önlemleri almak durumundadır. Bu, çıkar çatışması durumu bulunmayan alternatif insan kaynakları görevlilerinin sürece dahil edilmesi yoluyla sağlanabilir.
Çıkar çatışması teşkil edecek şekilde, Kızılay İçecek çalışanlarının grup şirketleri ile rakip, tedarikçi ya da müşteri ilişkisi içinde olan veya iş yapma çabası içindeki herhangi bir kuruluşta, kendisinin, eş ve üçüncü derece dahil akrabalarının mali çıkarlarının olmaması gerekir. Kızılay İçecek çalışanlarının bu kuruluşlarla ortaklık, yönetim kurulu üyeliği, danışmanlık, çalışan ilişkisi içinde olmamaları esastır. Yukarıda belirtilen durumlarda çalışanların yöneticilerine, etik kural danışmanına ya da Etik Kurul’a danışmaları gerekmektedir.
Kızılay İçecek çalışanlarının doğrudan ve dolaylı yollarla ‘tacir’ ve ya ‘esnaf’ sayılmasını gerektiren çalışmalarda bulunmaması, her ne ad olursa olsun çalışma saatleri içinde veya dışında bir başka kişi ve/veya kurum için ücret veya benzer bir menfaat karşılığı çalışmaması esastır. Ancak çalışanların mesai saatleri dışında bir başka kişi (aile ferdi, dost, diğer üçüncü şahıslar) ve/veya kurum için ücret benzeri bir menfaat karşılığı çalışmaları; mevcut görevleri ile çıkar çatışması yaratmaması, bu görevlerin sürdürülmesi bakımından olumsuzluk teşkil etmemesi ve şirket İnsan Kaynakları Üst Yöneticisi ile Genel Müdürü’nün onaylaması koşuluyla mümkündür. Adli veya İdari Makamlar tarafından verilen hakemlik, arabuluculuk, bilirkişilik görevleri ile çalışan personel, bu kısıtlamanın dışındadır.
3.8.2. Hediye Alma ve Verme:
Kızılay İçecek çalışanlarının kendi menfaatleri için, tarafsızlıklarını, kararlarını, ve davranışlarını etkileyebilecek hediye, kazanç, yardım, ağırlama, özel indirim, komisyon veya iskonto istememeleri veya kendilerine gelen bu tarz teklifleri kabul etmemeleri gerekir. Sembolik anlamı olduğuna dair şüphe olmayan ve yaklaşık bedeli 50 ABD Doları’nı aşmayan hediyeler hariç olmak üzere, ticari ilişki içinde olunan kişi veya kurumlardan gelen hediyeler kabul edilmez.
Çalışanlarımızın, nakit para veya nakit dengindeki hediyeleri, tutarları ne olursa olsun, kabul etmemeleri veya tedarikçilerden, danışmanlardan, rakiplerden ya da müşterilerden borç almamaları gerekir.
Çalışanlarımız, iş dünyasında makul sınırlarda eğlence ve yemek aktiviteleri düzenleyebilir, benzer aktivitelere iştirak edebilir. Şirketi temsilen katılım sağlanan seminer ve benzeri organizasyonlarda para dışında günün anısı olarak ve sembolik değeri olan ödül, şilt ve benzeri hediyeler alınabilir.
Çalışanlarımızın 3. şahısların sponsor olduğu veya harcamaları üstlendiği aktivitelerde (eğlence, ücretsiz eğitim, seminer, konaklama, gezi, yemek vb.) karar alma süreçlerini etkilemek bakımından potansiyel çıkar çatışması oluşturabilecek durumlara dikkat etmeleri beklenir. Kızılay İçecek, belli durumlarda belirtilen türde tekliflerin reddedilmesinin müşteri ilişkilerini olumsuz yönde etkileyebileceğinin bilincindedir. Bu nedenle, 3. şahıs veya müşterilerimizden gelen ücretsiz konferans, tanıtım toplantısı, eğitim vb. Amaçlı katılım teklifleri, genel katılıma açık organizasyonlar, sportif ve benzeri faaliyetler ancak bir üst yöneticinin yazılı onayı ile kabul edilebilir.
Çalışanlarımız, şirketin tanıtım amaçlı hazırlattığı hediyeler dışında iş ilişkisi içinde oldukları kurum ve kişilere hediye veremezler. Müşterilere, bayilere veya iş ilişkisi içerisinde bulunulan diğer üçüncü şahıslara verilmek üzere belirlenen hediyeler ve promosyon malzemeleri İdari ve Mali İşler Yöneticisi tarafından onaylanmalıdır. Yerel kültür değerlerinin şirket politikasında belirlenen değerlerin üzerinde karşılıklı hediye vermeyi gerektirdiği istisnai durumlarda, bu hediyeler şirketin etik kural danışmanı ile
yapılacak değerlendirmeye istinaden şirket adına kabul edilebilir. Hediye değişimi her durumda yerel kültüre uygun olarak yapılmalıdır. Bu bağlamda kabul edilen hediyelerin kişisel kullanım yerine kurum içinde değerlendirilmesi esastır. Rüşvet ve/veya komisyon verilmesi, alınması veya önerilmesi hiçbir koşul altında kabul edilemez
4. Taraflarla İlişkiler ve Sorumluluklar
4.1. Tedarikçi İlişkilerimiz ve Sorumluluklarımız:
Tedarikçilerimizle ve iş ortaklarımızla şeffaf, dürüst, adil bir yaklaşım içerisinde iletişim ve iş ilişkisi kurarız. Ulusal ve uluslararası mevzuatlara uyumlu bir şekilde saygılı bir çerçevede tedarikçi iletişimi yürütürüz. Tedarikçilerimizden insan haklarına saygılı davranmalarını, yasal yükümlülüklerini yerine getirmelerini, çevreyi korumalarını, çalışan haklarına saygı duymalarını ve Etik, Uyumluluk ve Bilgilendirme Politikamıza uyumlu hareket etmelerini bekleriz. Çalışanlarımız, tedarikçiler ile herhangi bir çıkar çatışmasından kaçınmalı, yolsuzluktan uzak durmalıdır. Çalışanlarımızın işten ayrılması durumunda bir tedarikçi firmada çalışması için veya şirketimizin aktif tedarikçisi olabilmesi için herhangi bir etik ihlâlden dolayı şirketimizden ayrılmamış olması gerekir. Bu kriterleri yerine getirir ve ilgili satın alma departmanı başta olmak üzere Yönetim Kurulu’nun onayını alırsa şirketimizin tedarikçisi olabilirler.
4.2. Yasal Sorumluluklarımız:
Yurtiçi ve yurtdışında mevcut tüm faaliyet ve işlemlerimizi Türkiye Cumhuriyeti yasaları ve uluslararası hukuk çerçevesinde yürütür, yasal düzenleyici kurum ve kuruluşlara doğru, tam ve anlaşılabilir bilgileri zamanında sunarız. Tüm iş faaliyetlerimizi yürütürken, her türlü kamu kurum ve kuruluşu, idari oluşum, sivil toplum örgütü ve siyasi partilere herhangi bir menfaat beklentisi olmaksızın eşit mesafede yer alır ve bu sorumluluk bilinci ile yükümlülüklerimizi yerine getiririz.
4.3. Müşteri İlişkileri ve Sorumluluklarımız:
Kızılay İçecek olarak müşterilerimize şirketin tüm iletişim kanallarını açık tutar ve iletişim kolaylığı sağlarız. Bildirimleri yasal ve mevzuatlara uyumlu bir şekilde adil ve objektif bir yaklaşımla değerlendiririz. Müşterinin dilek, öneri ve şikayetlerini müşteri memnuniyetine dönüştürmek için çaba gösterir ve müşterilerinin bilgi gizliliğini önemseriz.
Müşteri memnuniyeti odaklı, müşterilerimizin ihtiyaç ve taleplerine en kısa zamanda, en doğru şekilde cevap veren proaktif bir anlayışla çalışırız. Hizmetlerimizi, zamanında ve söz verdiğimiz koşullarda sunar; müşterilerimize saygı, onur, adalet, eşitlik ve nezaket kuralları çerçevesinde yaklaşırız. Müşterilerimizin gizli bilgilerini özenle koruruz.
4.4. Kamu Kuruluşları ve Devlet İlişkileri:
Kızılay İçecek bünyesinde, kamu görevlisi veya kamu kuruluşu ile çalışılmasının yanı sıra kamu görevlisinin denetimine tabii tutulması halinde çalışanlarımız, ilgili kişilerle yürüttüğü faaliyetlerde ve iletişimde iş ahlakına bağlı hareket etmeyi taahhüt eder. Çıkar çatışması gözetmeden, mevzuatlara ve kurum kültürüne uyumlu hareket ederiz. Çalışanlarımızın, şirket menfaati veya şahsi menfaat için siyasi veya kamu içerisinde nüfuz sahibi kişilere hediye vb. değerli şeyler vermesi yasaktır. Kamu görevlisine veya kamu kuruluşuna menfaat güden bir amaçla ağırlama dahil rüşvet ve komisyon vermesi halinde disiplin yönetmeliğince işlem
uygulanır. Tüm çalışanlar, kamu görevlileri ile kurulacak herhangi bir iletişimde şirket Üst Yönetimini bilgilendirmelidir.
4.5. Rakiplerle İlişkiler:
Rakipler ile sağlıklı bir rekabet ortamı yürütmek, iş etiği anlayışı çerçevesinde rekabet etmek şirketimiz için oldukça önemlidir. Rakiplerimizle Rekabet Hukuku Kuralları’nı benimseyen bir iş anlayışı ile rekabet edilmektedir. Şirketimiz rakipleri ile topluma ve çevreye katkı sunabilecek işbirliklerine daimi olarak açıktır.
4.6. Bağış ve Sponsorluklar
Kızılay İçecek olarak toplumun gelişimini önemsemekteyiz. Topluma pozitif etki edecek her türlü proje ve işbirliğine açığız. Kültür, sanat, spor, sağlık ve eğitim gibi konularda sponsorluk ve bağış desteğini şirket kapasitesi çerçevesinde gerçekleştirmekteyiz.
Bağış ve sponsorluklar için herhangi bir işlem için iş birliği söz konusu ise ilgili kararı vermek Yönetim Kurulu’nun sorumluluğundadır. Yönetim onayı olmaksızın bir bağış veya sponsorluk sözü verilemez, teklif edilemez.
Çalışanlarımız, bağış ve sponsorluk önerilerini üst yönetime sunabilirler. Üst yönetimin uygun görmesi halinde bağış ve sponsorluk işlemleri yürütülebilir.
5. Bilgilendirme ve Bilgi Gizliliği
Müşterilere ve tüketicilere ait bilgileri koruma yükümlülüğü, Kişisel Verileri Koruma Kanunu (KVKK) gereğince Kızılay İçecek’e aittir. Müşterilerin bilgilerine erişim sağlayabilen çalışanların ilgili kanun ve yükümlülüklere vakıf olması gerekmektedir. Müşterilerin kişisel bilgilerine ad-soyad, doğum tarihi, adres, banka kartı numaraları, vatandaşlık numarası, telefon numarası, aile fertlerinin bilgileri dahildir. Bilgilerin Gizlilik Kanunlarınca korunması Kızılay İçecek’in sorumluluğudur. Üçüncü taraflara sızdırılması, satılması veya herhangi bir amaçla verilmesi yasaktır. Kızılay İçecek içerisinde tüm bilgi aktarma ve depolama işlemleri Kişisel Verileri Koruma Kanunu (KVKK) kapsamında gerçekleştirilmektedir. İçsel bilgilerin açıklanana kadar gizli kalması süreci, iş ortaklarının ve tedarikçilerinin gizli bilgileri Kızılay İçecek çalışanlarının sorumluluğundadır. Gizlilik anlaşması bulunmasa dahi çalışanlar gizli bilgilerin saklı tutulmasından sorumludur; kendi aile fertleri dahil olmak üzere Kızılay İçecek’in dışına sızdırılamaz.
6. Etik Kurul ve Etik İhlallerinin Bildirilmesi:
Etik konulardaki uyumsuzluklar Kızılay Yatırım Etik Kurul’u bünyesinde çözümlenir. Etik Kurulumuz; Kızılay Yatırım CEO, Kızılay Yatırım CFO, Hukuk Müşaviri, İnsan Kaynakları Grup Direktörü, Kurumsal Gelişim Grup Direktörü’ nden oluşur.
6.1. Etik Kurul Çalışma İlkeleri: Etik Kurul çalışmalarını aşağıda belirlenen ilkeler çerçevesinde yürütür:
• Bildirimler ve şikâyetler ile bildirim veya şikâyette bulunanların kimliğini gizli tutar. Etik ihlal bildiriminde bulunan çalışanlara veya kişilere yönelik muhtemel misilleme niteliğindeki tutum ve davranışları önleyici bir politika benimser.
• Soruşturmayı gizlilik kuralları içinde yürütür.
• Soruşturma ile ilgili bilgi, belge ve delili doğrudan doğruya mevcut olan birimden talep yetkisine sahiptir. Elde ettiği her türlü bilgi ve belgeyi sadece soruşturma konusu ile sınırlı olarak inceleyebilir.
• Soruşturma süreci baştan itibaren yazılı tutanağa bağlanır. Bilgi, delil ve belgeler tutanağa eklenir.
• Tutanak başkan ve üyeler tarafından imzalanır.
• Soruşturma ivedilikle ele alınır ve sonuca mümkün olan en hızlı şekilde ulaşılır.
• Kurulun aldığı kararlar derhal uygulamaya konulur.
• Sonuç hakkında ilgili bölümler ve mercilere bilgi verilir.
• Kurulun başkanı ve üyeleri bu konu hakkındaki görevlerini yerine getirirken bağlı oldukları bölüm yöneticileri ve organizasyonun içindeki hiyerarşiden bağımsız olarak ve etkilenmeden hareket ederler. Kendilerine konu hakkında baskı ve telkin yapılamaz.
• Kurul gerekli gördüğü takdirde uzman görüşüne başvurabilir ve soruşturma esnasında gizlilik prensiplerini ihlal etmeyecek tedbirleri alarak uzmanlardan faydalanabilir.
Kızılay İçecek A.Ş. Etik Kurallar ve Çalışma İlkeleri Genel Müdür onayı ile yayınlanmış olup senede bir kez ihtiyaçlar, değişen koşullar ve güncel uygulamalar doğrultusunda gözden geçirilmektedir.
6.2. Etik İhlallerinin Bildirilmesi:
Çalışanlarımız, tedarikçilerimiz veya müşterilerimiz etik konularında herhangi bir ihlal tespit etmeleri halinde öncelikli olarak Kızılay İçecek Etik Kurulu’na bildirmelidirler. Şirketin üst kademelerinde bir ihlal veya şirketimizin marka değerini etkileyebilecek bir husus tespit edilmesi halinde doğrudan yönetim kuruluna bildirilebilir.
Çalışanlarımız, etik kurul öncesinde konuyu bir üst yöneticisine taşıyabilirler. Ancak yönetici uygun durumda değilse veya çalışanlarımız yönetici ile iletişime geçmek hususunda bir çekince yaşıyorsa doğrudan Etik Kurul’a da ulaşabilir.
Değer zincirimizden, çalışanlarımızdan, tedarikçilerimiz, iştiraklerimiz ve iş ortaklarımızdan etik konuları ile ilgili tüm dilek, öneri ve şikayetlerini kapalı zarf ile etik bildirim form ve eklerinin eklenmesi yada Etik Kurul E-Posta Adresi üzerinden diledikleri an bildirebilirler. Gereksinim halinde bildirimlerin yapılması Kızılay İçecek tarafından titizlikle talep edilmektedir.
Etik Kurul E-Posta Adresi: etikkurul@kizilay.com.tr
Dilek, şikâyet veya öneride bulunan çalışanların veya kişilerin kimlik bilgileri yasal çerçeveler uyarınca gizli tutulmaktadır. İsimsiz ihlal bildirimlerinin önü açık olup bu
bildirimler de bilgilerini beyan eden kişilerin şikayetleri ile aynı önem düzeyinde dikkate alınmaktadır. Etik konularda bir ihlal veya sorun bildiren kişilere, etik problemin çözüm sürecine katılan veya görüşüne başvurulan bireylere herhangi bir baskı ve misilleme kabul edilemez. Çözüm ve inceleme süreçlerine tesir edecek davranışlarda bulunanlara, yalan beyan veya şikâyette bulunan şahıslara da Disiplin Kurulu ve Etik Kurul çerçevesinde yaptırım uygulanmaktadır.
Etik, Uyumluluk ve Bilgilendirme Politikamızın ihlalinin tespit edilmesi halinde iş akdinin feshedilmesine, tedarikçi ilişkisinin sonlanmasına ve iş ortakları ile iş ilişkisinin kesilmesine kadar uzanabilecek disiplin süreçleri ve yasal süreçler şirketimiz tarafından uygulanabilmektedir.
7. Yürürlük
Etik Uyumluluk ve Bilgilendirme Politikamız, 01.01.2024 tarihinde Kızılay İçecek Genel Müdürü onayı ile yayımlanmıştır. Söz konusu politika, yılda en az bir kez olmak üzere, güncel gereksinimler ve faaliyet koşullarımızdaki değişiklikler odağında Sürdürülebilirlik Komitemiz tarafından düzenli olarak gözden geçirilmektedir. Gerekli görülen güncellemeler/revizyonlar, Sürdürülebilirlik Komitemizin önerisiyle Kızılay İçecek Genel Müdürü tarafından onaylanarak yürürlüğe girmektedir.
Kızılay İçecek Etik Uyumluluk ve Bilgilendirme Politikamız, kurumsal web sitemiz aracılığıyla tüm paydaşlarımızın, ayrıca kurumsal intranet sitemiz/QDMS üzerinden tüm çalışanlarımızın erişimine sunulmaktadır.